طرز تهیه 2 نوع شیرینی خانگی

A great restaurant website

طرز تهیه 2 نوع شیرینی خانگی

آموزش کیک

طرز تهیه 2 نوع شیرینی خانگی

شیرینی خانگی یا خونگی دسته ای از شیرینی ها هستند که کمترین از مواد افزودنی صنعتی در آنها استفاده میشود و عموما در خانه و یا کارگاه های کوچک تولید میشوند و برای پذیرایی مراسمی مانند نوروز و یا عروسی استفاده میشوند. در تهیه آنها اغلب از آرد نخودچی و آرد برنج استفاده میشود و مواد ساده ای مانند تخم مرغ، پودر پسته و… استفاده میشود.

شیرینی خانگی

مواد تشکیل دهنده:

پودر قند – 250 گرم

کره آب شده – 250 گرم

زرده تخم مرغ – 2 عدد

هل ساییده شده – 2 قاشق غذاخوری

وانیل – 1 قاشق غذاخوری

زعفران آب شده – یک قاشق

شیاه دانه و پودر پسته – به مقدار لازم

آرد گندم، نخودچی و برنج – به مقدار لازم

ابتدا کره را در یک ظرف روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. در مرحله بعد زرده تخم مرغ و هل را به مواد اضافه کنید. این ترکیب را آنقدر بهم بزنید تا زرده تخم مرغ محو شود. سپس مواد فوق را به سه قسمت تقسیم میکنیم و آردهای مذکور را به هر دسته اضافه می کنیم.

خمیر به دست آمده را ورز داده و مواد را بایکدیگر مخلوط میکنیم. پس از مخلوط کردن 15 دقیقه به خمیر استراحت میدهیم. خمیر بدست آمده را بر روی میزی پهن کرده و با قالب های مختلف به آن شکل میدهیم.

دمای فر باید در حدود 350 درجه بوده و زمان ماندگاری شیرینی 10 الی 15 دقیقه باشد. پس از آن با احتیاط آنرا خارج کرده و با مخلوط زعفرانی روی آنرا تزئیین می کنیم. پودر پسته و موارد دیگر نیز در زیبایی شیرینی خانگی تاثیر خوبی دارند.

شیرینی خانگی بدون فر

طرز تهیه شیرینی خانگی بدون فر

در قسمت دوم این مقاله به تهیه چیز کیک فوری خواهیم پرداخت. در برخی از موارد نداشتن تجهیزاتی مانند فرگار ما ار از پختن غذاها و شیرینی های مورد نظر باز میدارد. اما در این قسمت شیرینی حضورتان معرفی میشود که بدون فر میتوانید آنرا تهیه کنید.

کیک فوری

مواد لازم:

بیسکوییت ساده : 200 گرم

کره: 100 گرم

پنیر خامه ای: 200 گرم

وانیل: یک قاشق غذاخوری

ژله آناناس: یک بسته

ژله توت فرنگی: یک بسته

شکر: نصف لیوان

ابتدا بیشکوییت را با دست خرد کرده و با کره آب شده مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن آنرا داخل فریزر قرار دهید. در مرحله بعد وانیل، پنیر خامه ای و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید و در ظرفی دیگر ژله را مقداری آب مخلوط کنید. برای اینکه زودتر این مخلوط سرد شود مقداری یخ به آن اضافه کنید.

همین کار را با ژله توت فرنگی انجام دهید و آنرا به پنیر خامه ای اضافه کنید. تمام مخلوط ها را در ظرقی قرار دهید و داخل یخچال قرار دهید تا خود را ببندد. خب شیرینی ما آماده شد و میتوانید در میهمانی ها استفاده کنید. نوش جان.

برچسب:

مطالب پیشنهادی

کیک ساده
طرز تهیه کیک اسفنجی ...

چگونه کیک خانگی درست کنیم؟ کیک اسفنجی خانگی جزء جدایی ناپذیر عصرانه...

ادامه مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

NAME *
EMAIL *
تلفن*

آرشیو
مطالب محبوب
آرشیو
آوریل 2024
ی د س چ پ ج ش
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930