راز موفقیت آجیل تواضع چیست؟

A great restaurant website

راز موفقیت آجیل تواضع چیست؟

آجیل

راز موفقیت آجیل تواضع چیست؟

در ادامه بررسی کسب و کارهای موفق اینبار به مجموعه قدیمی و خوشنام آجیل تواضع می پردازیم و قسمتی از مصاحبه حاج جلیل تواضع را منتشر خواهیم کرد. امروزه کسب و کارهای اینترنتی و سفارش آلای غذا و شیرینی یکی از مواردی است که در کشور در حال توسعه است. مجموعه های بزرگی چون اسنپ فود، ریحون، چیلیوری و… در حال فعالیت هستند و به افراد در دورترین مناطق خدمات میدهند.

بهترین شیرینی فروشی های کرج

در این میان فروشگاههایی مانند آجیل و خشکبار تواضع هستند که حتی باوجود دلیوری آنلاین بازهم مردم ترجیح میدهند از راههای دور و نزدیک به آنجا بیایند و خاطرات خوب گذشته را تازه کنند. این فروشگاه چندین سال است که بهترین خدمات را به مشتریان خود میدهد و همواره با این شعار که حق با مشتری است توانسته به شهرت و محبوبیت بالایی دست یابد.

در ادامه به صحبت و گفتگو با یکی از بنیانگذاران این مجموعه خواهیم پرداخت و چند راز موفقیت آجیل تواضع را بزگو خواهیم کرد.

در اولین قدم سئوالی که خیلی ذهن ما را به خود مشغول کرده است اینست که دلیل ماندگاری چند دهه این برند چیست؟

حاج جلیل چنین پاسخ میدهد که پدر من و خانواده ما این برند را از چندین سال پیش با همان کیفیت حفظ کرده ایم و تامین کنندگان ممتاز کشور در حال تامین مواد اولیه ما هستند. بعنوان مثال جهت تامین پسته و بادام از بهترین باغات رفسنجان و مناطق دیگر سفارش داریم.

هر کجا نام تواضع و خشکبار و شیرینی درجه یک آن به گوش میرسد، خاطره میهمانی ها و اعیاد در ذهن ما تداعی میشود. بپردازیم به مصاحبه با مالک و بنیانگذار این برند. حاج جلیل تواضع میگوید پدر من در حدود 135 سال قبل این نام را انتخاب کرده است. در ابتدا فروشگاه ما در تبریز تاسیس شد اما پس از آن به تهران مهاجرت کردیم و شعبه اصلی در چهار راه پارک وی قرار دارد. البته شعبه های دیگری در سعادت آباد و نیاوران داریم که زیر نظر فروشگاه اصلی فعالیت می کنند.

قیمت آجیل

کدام فروشگاه تواضع معتبر است؟

متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت در کشور، برندهای بزرگ دچار ضرر شده  اند. برند تواضع هم از این امر مستثنی نبوده است. حاج جلیل میگوید در حال شکایت و جمع آوری فروشگاه هایی هستیم که بنام ما در سراسر کشور فعالیت می کنند. جالب اینجاست پدر من با این فروشگاه ها مخالفتی نداشت و عقیده داشت آنها هم باید نانی بخورند. در حال حاضر فقط 4 فروشگاه در سطح تهران از نظر ما معتبر هستند. البته در شهر هایی مانند شیراز، رشت، اصفهان، قم و مشهد هم دارای نمایندگی هستیم.

تاریخچه تواضع

حاج جلیل تواضع در سال 1315 در تبریز بدنیا آمد. او در خانواده ای با 3 برادر و یک خواهر بزرگ شد و پدر بزرگش یکی از باغداران مطرح بود. پدرش نیز شروع کار آجیل و خشکبار را با فروش نخود و کشمش آغاز کرد. سپس به انتقال محصولات با کیفیت از کاشمر و قم به مغازه خود نمود و کم کم کسب و کار خود را رونق بخشید. او در ادامه داستان زندگی خود را بدین شکل بیان می کند:

هنگامی که من 7 سالم بود در کنار پدرم به آجیل فروشی میپرداختم و پس از مدرسه در مغازه به کار مشغول میشدم. پدرم این عادت را در ما بوجود آورد که از کودکی به توانایی های خود تکیه کنیم و به پرورش هوش مالی ما کمک زیادی کرد. بیاد دارم هنگامی که از مدرسه تعطیل میشدم تا شب در مغازه کار میکردم و عشق زیادی به این کار داشتم. همین فرآیند ادامه داشت تا زمانی که به استقلال مالی رسیدم و امور کارها را به دست گرفتم.

پس از ازدواج دخترم و انتقال محل زندگی آنها به تهران، تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم و فروشگاه تواضع را به آنجا منتقل کنیم. در برهه ای به دور از خانواده در تهران ار کردم اما با عشقی که به کار آجیل فروشی داشتم، توانستم بر مشکلات چیره شوم و شغل پدری را ادامه دهم.

چرا تواضع؟

در طی این سالها که رقابت کیفیت محصولات را تحت الشعاع قرار داد ما همواره سعی داشتیم با کنترل قیمت خشکبار و آجیل، با بهترین باغات و تامین کنندگان همکاری کنیم تا وجه برند تواضع حفظ شود. در حال حاضر میتوان این ادعا را داشت که محصولاتی مانند آجیل، قیصی، فندق و میوه های خشک را ما ارائه میدهیم و این در پرتو تلاش شبانه روزی همکاران صورت گرفته است.

راز موفقیت آجیل تواضع

من یکی از رازهای موفقیت برند تواضع را در همکاری تنگاتنگ پرسنل و خانواده و تاکید بر کار با کیفیت میدانم. بسیاری از افراد هنگامی که در کاری به موفقیت میرسند، در زمینه های دیگر مانند ساخت و ساز و تجارت های دیگر هم به فعالیت میپردازند اما من با تلاش شبانه روزی تمرکز خود را در این زمینه حفظ کرده ام. در حال حاضر نیز من از ساعت 6:30 صبح تا 9 شب در حال فعالیت و کار هستم و از آن لذت میبرم. اگر چند روز کار نکنم بی حوصله و کلافه میشوم و سعی میکنم خسگی کار را با مسافرت جبران کنم.

راز دیگر موفقیت ما پیروی از رفتار پدرم در راضی نگه داشتن مشتری ها است. بیاد دارم هنگامی  که کسی تخمه میخرید ایشان چند عدد پسته هم روی آنها می انداخت و بدین ترتیب ماهم یاد گرفتیم چطور با دیگران برخورد داشته باشیم.

راز سوم موفقیت آجیل تواضع تلاش شبانه روزی و عدم غرور بوده است. بعنوان مثال مادر من خشکبار را در خانه پاک می کردند و پدرم نیز در مغازه تلاش میکردند و ما یاد گرفتیم در هر سطحی که باشیم بیشترین تلاش خود را در جهت خدمت به دیگران داشته باشیم.

راز چهارم زنی است بنام اشرف کتانچی که بعنوان همسرم در تمام مشکلات به من دلگرمی داده است. پدر ایشان یکی از تجار صنعت پارچه بودند و در خانواده ای زحمتکش و موفق به دنیا آمده اند و این عامل برای من یکی از مهمترین عوامل موفقیت در شکل گیری برند آجیل تواضع بود.

بهترین خاطره

بهترین خاطره من به دوران کودکی و جایی که با اعضای خانواده در تمامی اعیاد و مناسبت ها دور هم جمع میشدیم و به شادی می پرداختیم. پدرم خیلی شاد و گشاده رو بودند و به همراه مادرم بر روی تربیت ما حساسیت زیادی داشتند. امروز خوشحالم که جواب محبت آنها را داده ام و فرد موثری برای جامعه شده ام.

در حال حاضر هم با استفاده از تجارب گذشته و الگو قرار دادن پدر خودم به ارتباط می پردازم. مثلا مثل ایشان پول های عید را بین صفحات قرآن می گذارم و هدیه میدهم.

چه توصیه ای به جوانان دارید؟

من و همسرم 29 سال است که باهم زندگی مشترک داریم و هنگامی که آجیل تواضع به این بزرگی نبود، ایشان در مشکلات و سختی ها در کنار من بودند. اکنون نیز در همه موفقیت های من سهم دارند اما با توجه به مشکلات اقتصادی میبینم که جوانها امید و تحمل کمتری دارند و صبرشان کمتر شده است. آنها توقع دارند با کمترین تلاش به موفقیت دستیابند و یک شبه به ثروت و شهرت برسند اما من توصیه میکنم تلاش شبانه روزی و خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مردی که موفق است، همسر خوبی دارد

من اعتقاد دارم مردی که به موفقیت میرسد، با حمایت زنی مدبر و مهربان به این جایگاه میرسد زیرا من نیز در چنین شرایطی بوده ام و همسر من بخوبی من را حمایت کرد. البته قبول دارم که زمانه عوض شده است و مشکل معیشتی خانواده ها آنها را از هم دور کرده است. بیاد دارم در گذشته با 3 تا 5 تومان یک وعده غذایی میخوردیم اما اکنون هر وعده غذایی بالای 40 هزار توامن هزینه دارد.

چه برنامه ای برای آینده دارید؟

یکی از موارد و کمبودهایی که در شغل خود احساس کردیم این بود که مشتریان تمایل داشتند شیرینی   و آجیل را در کنار یکدیگر تهیه کنند. از اینرو با ستفاده از شیرینی های محلی از قم و اصفهان و قزوین و… توانستیم این خواسته مشتریان را برآورده کنیم. در کنار من در این سالها پسر و نوه ام به همکاری پرداخته و دخترانم هم در امر قنادی مشغول به کار هستند.

توسعه نمایندگی ها در کنار حفظ کیفیت از برنامه های دراز مدت ما است. بعنوان مثال عرضه شیرینی های خاص که توسط دخترانم در حال ارائه است، جزء برنامه های بلند مدت ماست. در حال حاضر کیک هویچ که در کارگاه قنادی ما تولید میشود از پر طرفدارترین محصولات است. امیدوارم بتوانیم آجیل تواضع را در آینده با همین محبوبیت حفظ نماییم و به دیگران ارائه کنیم.

 

مطالب پیشنهادی

بهترین شیرینی فروشی های کرج
بهترین شیرینی فروشی های ...

معرفی بهترین شیرینی فروشی های کرج در سالهای گذشته کسب و کار...

ادامه مقاله
شیرینی دانمارکی
طرز تهیه انواع شیرینی ...

هنگامی که سخن از شیرینی خشک و انواع آن صحبت می کنیم،...

ادامه مقاله
سفارش آنلاین شیرینی
10 فروشگاه برتر سفارش ...

معرفی 10 فروشگاه اینترنتی سفارش آنلاین شیرینی و غذا در این مقاله...

ادامه مقاله
بهترین بستنی
بهترین بستنی فروشی های ...

بهترین بستنی فروشی های تهران و کرج فرقی ندارد هوا گرم باشد...

ادامه مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

NAME *
EMAIL *
تلفن*

آرشیو
مطالب محبوب
آرشیو
مارس 2024
ی د س چ پ ج ش
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31